понеделник, 16 декември 2013 г.

Как да избереме добър учител на детето си?

Какъв човек да избереме за учител на детето си?
Въпросът е кратък и отговора също - учителят трябва да е човека с образцово поведение и умения, на когото искаме да заприлича нашето дете. Това със сигурност не може да са хора, които не са ти приятни с нещо и/или нямат авторитет всред децата и обществото. За жалост в обществените училищата нещата не са напълно така, но за това това после. На всеки родител и учител, трябва да е ясно, че децата се учат най-добре, като подражават на авторитетните(можещите)хора в обществото, защото само те може да привлекат изцяло интереса им. А такива хора ли стават учители на децата ни? Не, не стават такива. Но и за това ще пиша по-долу. От посредствени и слабохарактерни хора, и хора без опит, добри учители не става, понеже не могат да си изградят авторитет всред учениците(не могат да заинтересуват учениците)и колкото да е важен предмета, детето няма да му обърне внимание, понеже не му е интересно. Т.е.добър учител може да бъде само човек,които може да изгради авторитет сред децата. Това е. Колкото и теоретични знания да има даден човек, няма ли правилен подход и достатъчен реален опит, не става за добър учител. Колкото и опит да има даден човек, няма ли подходящ характер, пак не става добър учител. Към момента обществото как избира учителите за началното образование на децата ни? По диплома, конкурси, препоръки и т.н., т.е. без да се взема под внимание нито опита, нито характера на кандидат-учителите. При това, повечето без да са работили каквато и да е обществено полезна реална работа, преди да са кандидатствали и са били избрани за учители. И тогава, от какво естество може да са техните познания? Само теоретични. Такива учители, не са съвсем сигурни, че това, на което учат децата, е напълно правилно и заради това, не могат да бъдат убедителни в преподаването, и не могат да си изградят добър авторитет всред учениците. Още нещо: нашето общество е поставило учителския занаят в графата на слабоплатените, непрестижните, непревлекателните и лесно достъпните, за посредствени хора професии. В следсвие на което, учители стават не хората, на които искаме да приличат децата ни, които да са образец за поведение с морала и уменията си, а други хора, и то само понеже имат диплома и за да имат някаква работа. Най-добре ще е за учители по общообразователните предмети и начални учители да се избират хора специалисти в областа си и хуманитарните науки с поне 10 годишен реален трудов опит на обществено полезна работа(фирма, обществена служба и др.), за да може тези хора да са станали професионалисти в областа си, а не да се назначават някакви хора по диплома и да ги пробва за сметка на децата дали ще излезе от тях учител. Още едно много важно нещо, когато за учители се избират професионалисти в областа си, то те ще направят реален мост между нуждите на "бизнеса" и обучението на учениците, което в момента меко казано: явно не е ефективно.

Няма коментари:

Публикуване на коментар